onsdag 22. desember 2010

Julehilsen fra Corazon Grande




Kära Vänner:

Otroligt att tänka att ett år igen har gått!!!  Jag vill här skriva en julhälsning till er kära Vänner!

Julen; en högtid då man samlas med familjen och jag är glad att få fira den med mina flickor...   Vi har redan pyntat lite till jul, rättare sagt vi dekorerade Casa Baste till Lucia festen.... I morgon åker vi efter julgranarna som vi reserverat. Det skall bli gott med julgransdoft i husena! Det skall bli hyggligt att dekorera julgranen och ännu en gång baka pepparkakor med barnen...

Den 27 september invigde vi Hus nummer två på Corazon Grande: "Casa Finlandia" som vi döpt det till! Det var en stor grupp norrmen här då, Öyvind, Frode och Boliviafamilien, en representant från Barnskyddet i Cbba och Tiquipaya och borgmästaren från Tiquipaya. Det var tal och det var fina dansuppvisningar och det var  god stämning! 

Vi är väldigt glada och tacksamma att Hus nr två blev en verklighet!!!
För ca. 2 månader sedan flyttade flickorna in där, endel av flickorna flyttade över från Casa Baste till Casa Finlandia.
Vi har 20 flickor och plats för 4 till!  Och flickorna trivs väldigt bra i sitt nya hem!

För ca. en månad sedan kom Florinda till oss. Hon är ca. 5 år. Otroligt hur en liten mänska kan förändras så på en så kort tid! Florinda var väldigt skygg för vuxna. Man fick inte gå nära henne, röra vid henne. Hon hade blivit misshandlad och misskött i hemmet sitt.  Efter en tid började hon le lite grann och en söndag när jag gick ut och gå med en liten grupp flickor tog hon mej i handen!  Och sedan tog det inte länge till före man började få kramar och kyssar av henne! Helt otroligt denna förändring! Vi hoppas hon skall få stanna hos oss!

Tack alla faddrar och vänner som hjälper oss att ge en trygg plats till våra flickor ! Tusen tack för att ni hjälper till, utan er hjälp skulle Corazon Grande inte finnas till! Med er hjälp kan vi göra livet lite bättre för några barn!!!  Med stor tacksamhet i mitt hjärta skriver jag er detta brev!!!!

Jag vill önska er alla en riktigt God och Fridfull Jul och ett Gott Nytt År!!!

Varma hälsningar från alla flickor på Corazon Grande, personal och Siw


(Siw har sendt oss bilder fra pepperkakebaking på Corazon Grande. Klikk for større!)

.

Ingen kommentarer: