fredag 26. desember 2008

Julefest for fattige barn


Med penger gitt av Hjerteløpet, Round Table Sandnes og faddere har Boliviafamilien vært ute på landsbygda utenfor Cochabamba. Vi lar en av våre frivillige fortelle om det:

---

Till Boliviafamilien


Min fru Kristina och jag är volontärer på barnhemmet Corazon Grande. Vi har varit här två månader och skall vara här ytterligare två. Vi kommer från Finland och bor i Nagu. En ö som ligger i den sydvästra skärgården. Jag pensionerade mig i oktober och då hade vi den stora glädjen att få kontakt med Siw och möjligheten att få vara här och hjälpa till.


Nu vill jag framför ett mycket stort tack till er alla i Boliviafamilien för det som vi fick vara med om på lördagen. Vi delade ut julklappar och bröd åt fattiga barn i Tiquipaya. Det var julklappar för pengar som ni donerat.


Jag var utklädd till tomte ”Papa Noel” och fick tillsammans med personal och fem flickor från Corazon Grande ge gåvorna åt barnen. Det var en mycket stor upplevelse. Rörande men också mycket glädjande. Det är svårt att beskriva de känslor jag upplevde.


Det var mer än 350 barn som stod i kö för att få en julklapp, bröd och mjölk. Jag hälsade på dem alla från handen. Det var små händer, varma händer, kalla händer, slitna händer, torra händer, kladdiga händer och smutsiga händer. Men det kändes bra, mycket bra i mitt hjärta. Många tittade på ”Papa Noel” med tindrande ögon. Det var en stor ära för mig att få vara jultomte.


Ni i Boliviafamilien gör en mycket stor insats. Ni kan alla vara stolta för det. Tack.


Vi önskar er en riktigt GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR !


Per-Olof och Kristina Andersson


(Klikk for større bilder)

Ingen kommentarer: